Yerli kaynakların payı yüzde 85 ulaştı
Bahar aylarında artan yağışlarla birlikte nisan ayında en üst seviyeye çıkan hidrolik üretimi, mayıs ayında da rekor tazeledi. Mayıs ayında hidrolik üretim değeri, 11,71 milyar kilovatsaat ile miktarsal olarak aylık bazda rekor kırdı. Böylece, mayıs ayı elektrik üretiminin yüzde 43,1’i hidroelektrik santrallerden sağlandı. Ayrıca, yine mayıs ayında yerli elektrik üretiminin oranı yüzde 85, yenilenebilir kaynaklı elektrik üretiminin oranı da yüzde 72,3 ile tarihi seviyelere çıktı. Konuya ilişkin sosyal medya hesabından bir video paylaşan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, 'Ülkemizin eşsiz enerji potansiyelini değere dönüştürüyor, yerli ve yenilenebilir kaynaklarımızı en verimli şekilde değerlendirerek Enerjide Tam Bağımsız Türkiye hedefimize kararlılıkla ilerliyoruz' dedi
Yorumlar
Yorum Yap